Reisverslag 2 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van veraenzoe - WaarBenJij.nu Reisverslag 2 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van veraenzoe - WaarBenJij.nu

Reisverslag 2

Door: Julia´s

19 December 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Ondertussen hebben we onze eerste couchsurf ervaring gehad. ´s Avonds zijn we vanaf ons hostel naar Facundo (onze host) gegaan. We voelden ons aardig bekeken in de metro met al onze spullen, dus voor het laatste stukje maar even een taxi gepakt. Toen we er uiteindelijk aan kwamen deed hij niet open. Aangezien het al rond 22.00u was, wij al onze spullen bij ons hadden, de buurt niet kenden en in het park aardig wat ongure lui lekkere jonko´s zaten te roken kregen we toch wel een beetje een moedeloos gevoel. Toen naar het dichtsbijzijnde restaurant gelopen om wifi te hebben en Facundo bericht. Bleek dat meneer gewoon thuis was dus een kwartier later zaten we met een lekker biertje op zijn bank.
Echt ongelofelijk hoe gastvrij de mensen hier zijn. ´Mi casa es su casa´ gaat zeker op!
De volgende dag naar het huis van Julia´s Tango gelopen. Inmiddels een beetje vervallen maar wel leuk om te zien. ´s Avonds wilden we uit eten gaan bij een restaurant waar de kok werkt die ook ooit voor Kurt Cobain (Nirvana) gekookt heeft. We kwamen er echter later achter dat we 1 restaurantje verkeerd zaten.. Dus dat andere restaurant staat nog op de to do list. In het ´verkeerde´ restaurant iets besteld wat we niet kenden, maar als de kok van Kurt het bereidt moet het goed zijn toch? Bleek dat het ingewanden etc. van de koe waren, niet echt een aanrader. We hoorden later dat ze echt elk gedeelte van de koe hier op eten.

Zaterdagavond een asado (bbq) bij Facundo gehad, met veel vrienden van hem. Na de pre-party richting een club gegaan. Facundo kende de eigenaar, dus wij werden behandeld als echte VIPs. We werden begeleid naar de VIP ruimte waar al een tafel voor ons klaar stond met verscheidene flessen champagne. Een echt ´The Hills´ momentje! Al die mensen in de club; ze wilden ons zijn!
De volgende dag werden we door Facundo (die we ondertussen al ´daddy´ noemden omdat hij zo goed voor ons zorgde) meegenomen naar Rio del Plata, een rivier, voor een lunch. Een typisch Argentijns plekje waar je als toerist anders niet zo snel zal komen. Hierna naar een antiekmarkt geweest waar we onbewust gefotografeerd zijn en later opdoken in een Argentijns magazine. Hier ook al bekend dus..

Na een paar dagen hebben we daddy verlaten en gingen we op naar de volgende host, Diego, ook wel bekend als degene met het zwembad on the rooftop. Dat zwembad en het park wat er naast lag hebben we goed gebruikt.
Onze tweede avond had Diego zijn vriend, broer en schoonzus uitgenodigd voor een gezellig avondje. In plaats van om 18.00u de piepers op tafel kregen wij om 24.00u een megavol bord vlees en je kon eigenlijk bij het tweede bord om 00.30u geen nee zeggen, want dan vroegen ze zich sterk af of je het wel lekker vond. Geloof ons, voedsel verteert niet meer na 24.00u. Maar het wachten was het zeker waard; we hebben nog nooit zo´n lekker stukkie vlees gehad.

Sinds vorige week vrijdagavond zijn we aan onze trip door Argentinië (Patagonië) begonnen. Vrijdagavond met de bus van BA naar Mendoza gegaan (bekend om haar goede wijnen en vele bodegas). Die wijnen hebben we zeker geproefd! De eerste dag naar Maipu (vlakbij Mendoza) gegaan en hier fietsen gehuurd en meerdere bodegas bezocht. Erg leuk om te horen over het productieproces en natuurlijk om de wijnen te proeven. Naast 2 bodegas ook in een beer garden geweest en een olijf-/chocolade-/likeurtour gehad.
Bij de laatste bodega zaten we heerlijk rustig met ons tweeen alleen op een dakterras van een geweldig uitzicht te genieten, totdat onze rust wreed en abrupt werd verstoord door een groepje Nederlanders.
Uiteindelijk zijn we niet meer bij hen weg gegaan. Na de wijntour hebben we ´s avonds samen gegeten en zijn we op stap geweest.
De volgende dag met onze drie Dutchies (ja, je raadt het nooit) wederom een bodega bezocht. Deze was een super toevoeging, hier móet Julia´s Tango wel ogenomen zijn. We waren alleen met z´n vijven in een oase van rust, met om ons heen een fantastisch landschap tot zover je kijken kon en lekkere wijn en empanadas. Onze laatste avond samen hebben we nog even goed afgesloten in onze stamclub.

Na 2 keiharde avonden stappen was het uiteraard tijd om bij te komen. Daarom de volgende dag naar een paradijs met thermal water baden gegaan. Het water in deze baden komt rechtstreeks uit de bergen en moet een helende werking voor je lijf hebben. Hier heerlijk liggen dobberen.
Omdat wij ontzettend georganiseerd op reis zijn, waren alle bussen voor de terugweg al vol en was de enige mogelijkheid pas om 22.00u. Het in gedachten bruisende centrum bleek in werkelijkheid een straat met 1 kiosk, geen bereik en een bus die 1x in de 2 uur rijdt. We hadden niet zo heel veel zin om tot 22.00u daar te gaan wachten, dus op naar de parkeerplaats gegaan en een lift geregeld bij een stel. Zij gingen niet naar Mendoza, maar konden ons op hun weg terug bij een bushalte afzetten. Leuk met dit superlieve stel gepraat en op een gegeven moment zeiden ze dat ze ons helemaal thuis zouden afzetten (een Peking Express momentje). Tijdens de reis werd onze band (die al niet meer te breken was) nog hechter en werden we ook voor een diner met hen en hun vrienden uitgenodigd. We hadden al andere plannen, maar wel superlief! Uiteindelijk waren we in plaats van midden in de nacht nog eerder thuis dan de mensen die bij de bushalte stonden.

Omdat wij zo flexibel zijn als het (zonnige) weer, hebben we vandaag onze plannen maar weer eens veranderd. Vanavond hervatten we onze trip en gaan we richting Bariloche. Zondag gaan we dan door naar Puerto Madryn en dan nog een paar dagen naar Buenos Aires. Vanaf BA hebben we het plan om rond oudjaarsdag een bus te pakken richting Punta del Este in Uruguay, om hier op het strand oud & nieuw te vieren. Opzich ook wel een leuke manier om het nieuwe jaar in te gaan dachten wij.
In januari gaan we dan nog naar Mar del Plata (op zo´n 6 uurtjes van BA). Hier hebben we al een couchsurfhost geregeld die woont op een grote paardenranch.

Hoe is het daar?

Hasta luego! XOXO

• 20 December 2013 - 01:34

Ylona:

Hee reizigers! Wauw, wat een gaaf verslag! Klinkt allemaal super en zo te lezen vermaken jullie je daar prima! Leuk dat jullie O&N dit jaar daar op het strand vieren! Mooie locatie voor het carbit schieten :-)
    Ben nu al benieuwd naar jullie volgende verslag..... Veel liefs vanuit NL! XXX

• 20 December 2013 - 02:23

Marienk:

Meiden!

Tof om te lezen, ik zie jullie al zitten terwijl jullie dit typen..gniffel, hihi, gierennn :)

Have fun en jullie hebben mooie plannen voor de aankomende tijd...

Knuffel♡

• 20 December 2013 - 08:41

Daphne:

Hé ladiesss,

Wauw wat hebben jullie al veel gedaan en veel mensen ontmoet. Klinkt erg tof allemaal! Geniet er maar lekker van daar met de feestdagen (ook van het weer, want hier is het niet te harden; wij krijgen waarschijnlijk geen witte kerst, maar een natte kerst haha).

Alvast fijne feestdagen en genieten!!

Dikke kus, Daph

• 20 December 2013 - 11:36

Hendriek:

He travelers, mooi om jullie (bijna letterlijk) zo op de voet te volgen;
    fijn dat jullie zoveel 'mooie' mensen ontmoet hebben; dat maakt zo'n
    reis misschien nog wel het meest bijzonder; passanten die je je hele leven af en toe
    zult herinneren. Geniet lekker van dit relaxte leven (of vergis ik me?) en tot skyps

• 22 December 2013 - 14:56

Theo:

Lieve Vera en Zoë, Wat een avontuurlijk en boeiend reisverslag en jullie zijn pas een maand onderweg. Dat belooft nog wat...Fijn dat jullie zo genieten! Leuk en bijzonder al die mensen die jullie hebben ontmoet. De prachtige foto's bevestigen jullie enthousiasme: Genieten dubbel plus! Ik wens jullie alvast hele fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling en goed begin van 2014! Ik kijk al weer uit naar jullie volgende reisverslag. Liefs Theo. P.S. Is er bij jullie al iets te zien van het naderend kerstfeest.

• 22 December 2013 - 22:56

Femmie:

Flexibel als het zonnige weer schrijven jullie. Wat klimaat doet met een mens......hier zitten we bij de kerstboom met Theun en Laura aan de wijn. Dank voor het verslag. Elk gaat zijn of haar eigen weg. De weg ontstaat door hem te gaan. En jullie gaan je weg on tour. Veel plezier en een fijne kersttijd!