Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van veraenzoe - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van veraenzoe - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

28 November 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Na een goed verlopen reis en een stijve nek later zijn we gearriveerd in Buenos Aires. Het beeld van Julia's Tango werd meteen helemaal waar gemaakt. De zon schijnt, fladderende jurkjes, Raouls op elke hoek van de straat, rode wijn, romantische huisjes en balkonnetjes. Het is hier nu al geweldig! Aangekomen in ons hostel zaten we op de vijfde verdieping met een schitterende binnenplaats. En niet te vergeten een rooftop terrace. Hierna hebben we door de stad gewandeld op verkenningstocht, want zo zijn wij helemaal in ons element. Bij de haven Puerto Madero zijn wij op een terras neergestreken voor onze eerste koude Quilmes. Het schijnt dat we in een party hostel zitten, 's middags wanneer wij de stad verkennen is er niemand te bekennen, maar wanneer wij lekker rustig naar bed willen gaan om te slapen vindt het hele hostel het nodig om de muziek op standje doodskop te zetten en de muziek te overkrijsen. Nouja.. dan die party jurk maar aan!

Maandagavond hebben we onze eerste tangoshow bezocht. We kregen eerst zelf een les tango dansen, wat een gepassioneerde dans! Eerst zelf de passen geoefend, daarna samen met een senor. Tango dans je immers nooit alleen. Daarna hebben wij een 3 gangen diner genuttigd, met lekkere Argentijnse Malbec wijn. De eerste steak is een feit! Daarna verschenen de professionele tango dansers ten tonele, begeleid door de wonderschone klanken van accordeon, piano, viool en contrabas.

Vandaag schijnt de zon en hebben we lekker gechillt op het dakterras.

We hebben super gave dingen geboekt en die zullen we met jullie delen:
* Vanochtend zijn wij naar Teatro Colon gegaan om kaarten te halen voor een opera (un baile de Mascaras) en een balletvoorstelling (Swan Lake). Dit is een historisch gebouw waar alles nog traditioneel wordt geregeld. Er zijn rangen voor alleen vrouwen en mannen.
* Vanavond gaan we ons eerste Couchsurf adresje opzoeken, spannend. Degene woont in Palermo, een trendy wijk naar het schijnt met leuke barretjes, restaurantjes en uitgaansgelegenheden, dus wij zijn benieuwd! Daarnaast is het de wijk waar Julia's Tango is opgenomen. Dus Casa Boquero gaan we zeker een bezoekje brengen. Volgende week gaan we overigens naar iemand met een zwembad op het dakterras. Tja, zo kom je nog eens ergens.
* Zondag naar de lokale markt, de zondag erop naar een voetbalwedstrijd!
* In Januari gaan we naar Mendoza en Cordoba. Mendoza staat bekend om haar wijnproductie. Dus daar gaan we zeker een wijntour plannen.

Foto's volgen nog.

Besos! XXX

• 30 November 2013 - 15:25

Lieve Veer en Zoë,
    wat een mooi kijkje in jullie Argentijnse leven krijgen
    we op deze manier; in Nederland reizen we zo steeds stukjes met
    jullie mee

• 30 November 2013 - 15:33

Mamselino:

deel 2: stop zoveel mogelijk mooie (en misschien ook minder mooie) ervaringen in jullie backpack en heb het goed samen

• 30 November 2013 - 15:59

Mamselino:

deel 3: (zo'n reactiehokje is snel vol...) in Nederland schijnen binnenkort weer de kerstlichtjes; ook weer een mooie periode! Genieten jullie van de zomerse temperaturen☀
    Veel Hollandse 'besos'

• 01 December 2013 - 01:49

Suzanne:

Klinkt goed Dames, mooi dat we jullie zo kunnen volgen:))) en dat zwembad adresje doen jullie goed!!

• 01 December 2013 - 13:30

Henk En Nieske :

Hallo Vera en Zoe
    Van je moeder de link gekregen. Dacht eerst dat ze zelf een trip aan het maken was. Had natuurlijk zomaar gekund, ha ha. We gaan je zeker volgen. Geniet samen van een welverdiende trip!!
    Groetjes Henk en Nieske

• 01 December 2013 - 18:30

Mini Zieleman:

Hallo Vera en Zoe, wat leuk om van jullie te horen.
    Klinkt goed en mooi beschreven ook.
    Bijna jaloers, net samen met Gerrit "zeik "nat geregend tijdens een wandeling.
    Nu lekker met een kaarsje aan bij de kachel(ook leuk)
    Geniet ervan en pas op met al die mooie mannen daar!
    liefs Mini.

• 01 December 2013 - 22:36

Femmie:

Veel plezier!

Groeten van ons

• 02 December 2013 - 18:22

Jan En Ria:

Hoi Vera en zoe.

Klinkt goed! Geniet maar van het lekkere eten en drinken en de mooie mannen.
    Heel veel reis plezier.
    Groetjes Jan en Ria

• 02 December 2013 - 21:21

Albert En Jennie:

Hallo Vera en Zoe,

Te gek zeg!
    Leuk om jullie zo te volgen.
    Heel veel plezier en geniet van al het moois!

Groetjes Albert en Jennie

• 02 December 2013 - 21:48

Jonja:

He Vera en Zoe
    Mooie belevenissen al in zon korte tijd;)
    Geniet ervan
    Hier word t al kouder brrrrr
    Heerlijk daar die zon!

Xx ik wacht de andere verhalen af

• 02 December 2013 - 23:58

Theo :

Lieve Vera en Zoe, Al weer ruim een week uitgevlogen voor een trip door Amerika. Gestart in Buenos Aires. Jullie eerste berichten en foto's zijn positief: genieten dubbel plus! Ik ben er van overtuigd en heb er alle vertrouwen in dat jullie een geweldig vervolg zullen hebben met zeer veel mooie, avontuurlijke indrukken. Heel veel plezier! Liefs Theo

• 03 December 2013 - 17:27

Karin:

Lieve Veer en Zoe!

Wat fijn jullie eerste bericht! Klinkt ontzettend goed en die planning op het eind al hélemaal!
    Super om jullie geweldige reis zo te volgen. Ik hoop dat er nog véle leuke berichtjes volgen!

KNUFFEL!

• 04 December 2013 - 20:11

Richard:

Hoi Zoe en Vera
    Fijn te horen dat jullie het naar de zin hebben. Leuke foto ontvangen via whatsapp. Ben benieuwd naar jullie verdere verslagen.
    Dikke knuffels van Richard en Lydia

• 05 December 2013 - 14:04

Yvonne:

Nu al jaloers, en erg benieuwd naar jullie couchsurf adresje;) Op naar de rest van jullie verhalen!!
    Have fun!! X